Selasa, 15 November 2011

♪♫♪..:Aq selalu lebih dari engkau!!!:.. ♪♫♪

x yahla bandingkan diri engkau dgn aq..
mmg x terbanding!!!
aq selalu lebih dari engkau..
x pcya???
jom baca...
◕‿◕





bila aq ckp aq slalu lebih dr engkau,
engkau selalu x percaya..
sbb tu aq ckp,x yah la banding² diri engkau dgn aq...
nk banding jg..(degil)
haaaaa!!!!
jom aq buktikan aq sentiasa lebih dr engkau.. ツ



¹ Cuba kita ukur tinggi engkau dgn aq...
aq 164cm...
engkau 156cm...
haa kan aq lebih dari engkau...
x ckup lg...??
jom kita banding lg...

² Kita ukur pinggang lak...
aq 28...
engkau 24...
kan aq da ckp aq lg lebih dari engkau...
x pcaya...
ok...
kita banding lg...

³ Kita timbang berat lak...
aq 54kg...
engkau 48kg jer...
tu la aq ckp...
aq lg lebih...
degil lg...
ahhh x puas hati!!!
banding lg jom...

4 Kita ukur saiz kaki lak...
aq 8...
engkau 6 jer...
ishh kecik btol...
kaki aq gak besar..
kan aq da ckp engkau x leyh kalahkan aq...
degil...

mmg x terbanding la engkau dgn aq...
x yahla nk banding²...
engkau adalah engkau...
aq adalah aq...
u may learn how to be a better person..
Love yourself, for who and what you are...
x perlu banding² dgn yg lain my dear...
this is what the real life is...
think positive...✉
learn how to be a better person...
stop comparing but fight for living... ツ






anda tau siapa anda...
learn something from this entry k...
salam syg dr lin lalink...❤❤❤

Isnin, 14 November 2011

❦ღ❦..:Merisik+Meminang+Menikahi¿¿¿:..❦ღ❦





Topik utk hari ini..haha...
merisik+meminang+menikahi...
Da bersedia ker???






aq da byk kali dgr si jejaka nak meminang si gadis... ◕‿◕
jejaka2 sekalian...
adakah anda sudah bersedia utk menempuh alam perkahwinan...
byk yg kalian kena pk sebelum itu...

antaranya...✿✿✿✿
ⓐSudahkah anda sudah bersedia utk memikul segala tggungjawab yg selama ini di pikul oleh org tua gadis berkenaan...???

ⓑSudahkah anda bersedia utk menanggung segala dosa gadis berkenaan yg sebelum ini ditanggung oleh bapanya???

ⓒSudahkah anda bersedia utk berkongsi hidup anda dgn sigadis???

ⓓSudahkah cukupkah ilmu didada utk mendidik sigadis ke jalan yg lurus???

ⓔSudahkah anda berfikir sealamnya,apa benar sigadis itu yg anda ingin jdkn suri hidup anda,atau hanya sekadar nafsu semata???

ⓕMampukah anda mnjadi ketua keluarga yg baek utk sigadis dan anak yg bakal dilahirkan kelak???


✉ hmmm...✉
✄Byk lagi sebenarnya...
tapi...
sbg pesanan utk kalian kaum adam..
jgnla suka2 nk pinang anak dara org jika dan hanya jika anda sebenarnya belum mampu utk ke arah itu...
jgnlah memikirkan nafsu semata...
fikirlah tnggungjawab disebaliknya...
bukan mudah...

Renung-renungkan..
Salam sayang dari Lin Lalink...❥❥❥❥


Isnin, 17 Oktober 2011

Terima Kasih Ibu & Abah...



smlm...
aq ty abah..
ssh x jge anak kembar abh ni..
(bunyi soalan agak sengal sikitla)
abah jawab:ko tgk anak buah ko yg sorg tu mcm ner..
then ko kali dua...ko pikirla...
haaaa...jdnya apa??
aq jawab...adoii...
x terpikir da abah...
sorg pun ssh...dua lg la...
berganda2...

haiihh...
tabahnya la arwah ibu aq besarkn anak kembar dier nehh...
abah kata dulu time baby ramai nk ambk slh sorg dr ktorg...
smpai jd msm muka adk bradik...
tp ibu tetap x nk bg...
terharu aq bila abh citer smlm...
syg ibu...
sgt3!!!
besar pngorbanan ibu...
klu ibu bg kat kakak abah slh seorg dr ktorg...
msti ktorg da bpisah..
hmmm...

sshnya membesarkn anak...
besar pengorbanan seorg ibu...
dr mengandungkn 9 bln smpaila melahirkn...
aq ni lg la...
kembar..
2 sekali ibu bwk dlm perut...
terima kaseh ibu...
kalaula ibu masih ada..
lin nk peluk ibu..
terima kaseh utk segalanya...

kwn2 yg masih punya ibu..
hargaila ibu kalian...
selagi adanya mereka disisi...
korg x kn pnh tau bila dier akn tgglkn korg...
ntah2 korg blk jer umah ibu korg da terbujur kaku...
selagi berpeluang...
ciumla+pelukla ibu kalian...
jgn smpai terlambat...

TERIMA KASIH IBU&ABAH...
syg ibu & abah...
slm syg lin lalink..

Jumaat, 15 Julai 2011

~Unintended~








Choice to live my life extended
You could be the one I'll always love...

You could be the one who listens
To my deepest inquisitions
You could be the one I'll always love...

I'll be there as soon as I can
But I'm busy mending broken
Pieces of the life, I had before...

First there was the one who challenged
All my dreams and all my balance
she could never be as good as you..

You could be my unintended
Choice to live my life extended
You should be the one, I'll always love...

I'll be there as soon as I can
But I'm busy mending broken
Pieces of the life, I had before...

I'll be there as soon as I can
But I'm busy mending broken
Pieces of the life, I had before
Before you....

Sabtu, 2 Julai 2011

RINDU..Sungguh aku sangat merindui kamu...




RINDU...
Rindu sering datang di setiap lubuk hati seseorang,
secara sedar atau tidak hanya diri kita sendiri yang merasainya..

Aku amat rindukan dirimu,
pada gelak tawa mu,
gurauanmu,
pada seraut wajah mu yang sering menjadi penghuni kotak fikiranku,
penghuni setia hatiku,
aku tidak mahu memadamkan wajamu dari minda ku yang sering merakam kenangan-kenangan manis dan pahit bersamamu..
aku terlalu merinduimu,
namun aku hanya diamkan sahaja..

Aku juga tahu jikalau memendamkan sahaja,
rindu itu akan menjadi beban padaku,
dan mungkin juga akn menjadi nanah padaku,
sehingga kini aku selalu mengatakn rinduku padamu,
mungkin jua kau tidak sedar,
aku sering menyampaikan rinduku pada angin..
ya!! pada angin,
seperti..
lagu yang selalu didengari dicorong-corong radio,
"kusampaikan rinduku pada angin"
angin yang melewatimu sewaktu pagi, petang, malam dan juga sewaktu kau merasai angin itu..

Taktala angin menyapa dirimu,
taktala itulah aku menyampaikan rinduku padamu..
yer aku sgt merindui kamu...
slm rindu dr insan biasa yg jg punya rasa..
~lin lalink~

Rabu, 29 Jun 2011

~Kita Sama Sahaja~


Aku masih mencari cari kenalan hidup,
Aku masih mahukan yang terbaik untukku,
Tidak kira rupa tapi hati perlu cantik,
Kerana diriku setia..

Begitu juga sama dengan diriku ini,
Masih mencari cari pasangan hidup ini,
Ada ramai tapi semua tiada di hatiku,
Kerana diriku setia..

Memang kita sama masih mencari cinta,
Memang kita sukar untuk terima cinta,
Tapi blia ada cinta di hati kita,
Pasti kita akan jaga si dia itu,
Sebaik baiknya..
Akan aku jaga sebaik baiknya..
Terbaik untuknya..

Biarlah masa yang akan tentukan semua,
Sambil ku jalani kehidupan ku seharian..

Pasti suatu hari akan hadir orang yang ku tunggu,
Akan ku nantikan saatnya..


Rabu, 8 Jun 2011

Beza Suka Dan Cinta??



Cinta – Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau boleh nak dia tahu.. dan kita seboleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. Kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yang kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yang ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)

Suka – Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita.

Beza Suka Dan Cinta

1- Di hadapan orang yang kita cinta, hati kita akan berdegup kencang. Tapi di hadapan orang yang kita suka, hati kita akan gembira.

2- Di hadapan orang yang kita cinta, musim sentiasa berbunga-bunga. Di depan orang yang kita suka, musim itu cuma berangin sahaja.

3- Jikalau kita lihat di dalam mata orang yang kita cinta, kita akan kaku. Tapi jika kita melihat ke dalam mata orang yang kita suka, kita akan tersenyum.

4- Di depan orang yang kita cinta, kita menjadi malu. Di depan orang yg kita suka, kita akan tunjukkan imej yang sebenar.

5- Di depan orang yang kita cinta, lidah kelu untuk berkata-kata. Di depan orang yang kita suka, kita akan bebas berkata apa saja.

6- Kita tidak akan merenung mata orang yang kita cinta. Tapi kita akan selalu merenung mata orang yang kita suka.

7- Bila orang yang kita cinta menangis, kita akan turut jua menangis. Bila orang yang kita suka menangis, kita akan cuba untuk membuat dia gembira.

8- Perasaan cinta bermula dari kata. Perasaan suka bermula dari telinga. Jadi, jikalau kita berhenti menyukai seseorang yang kita suka umpama kita membuang telinga kita. Tapi jika cuba menutup mata cinta berbuah menjadi airmata. Setiap orang yang hidup akan mengalami ini dalam hidup mereka..salam sayang dari Lin lalink~

Sabtu, 9 April 2011

~keserasian mengikut hierarki~


joMM!!!
berkongsi maklumat berkaitan interaksi dan hubungan diantara anda dgn pasangan berdasarkan kpd kdudukan dlm keluarga masing2...
ada 6 keadaan...

1-tengah dgn tengah
2-sulung dgn sulung
3-sulung dgn tengah
4-tengah dgn bongsu
5-sulung dgn bongsu
6-bongsu dgn bongsu


ada yg kata anak sulung kurang sesuai dgn pasangan yg jg lahir sulung...
persoalannya..btol ker???

jom kaji~
weehaaa..
aq baca info ni pun kat dlm majalah dara.com edisi 106- april 2011..
bkn nk kata tepat 100% la...
tp bleh dikatakn 69% tepat...
da mcm kluarga 69 lak... =P
sudah2...
JOM BACA!!!!

utk sulung dgn sulung>>>
hbgn psgn ini berpeluang besar utk sering bertegang urat..
masing2 sentiasa suka berkeras atau dlm mnntukan siapa pmberi dan pnerima perintah..
jika hbgn CINTA terjalin maka memerlukan pngorbanan jiwa yg besar dan kesabaran dlm mnjalani hbgn ini...
huhuiiiiii...
kne byk sabar la gitu kn...
nasib aq bkn anak sulung...
hihihihihi~

utk tengah dgn bongsu>>>
hbgn ini akan bjln lancar,apabila si anak tengah cenderung bersikap spt anak sulung...
penulis jg kata,jika anak tgh mnunjukkn ciri sejati maka ia akan terbawa2 gaya si bongsu yg lebih santai dan mngikut kehendak diri sndiri...
persoalan yg aq nk kemukakan...
apa mksud ciri sejati tu???
confius sehhh...

utk sulung dgn bongsu>>>
w0ww!!kombinasi yg selesa...
si sulung dpt mngajar psgnnya utk btndak lebih teratur dan dewasa..
terutama saat mlalui mslh yg sukar...
waaa...bestnyer...
ada guiding line...
jeles aq!!!!
x ler asyk buat ajaran sesat mcm aq...
hihihi~

utk tengah dgn tngah>>>
penulis kata,psgn ini sgt sesuai dan boleh melakukan aktiviti yg mereka sukai bersama...
namun anak tgh biasanya gemar mnyimpan rahsia...<<< alamak!!!btol ker gitu???
aq rasa aq x byk smpn rahsia..
ada tu mmgla ada...
tp x ler byk pun...
xper2,tu bkn yg aq nk kongsi...smbung blk...hihihi~
utk mereka yg tergolong dlm kumpln ini akan mudah dan cpt mnyelesaikan mslh mreka krn mreka pandai berkompromi dan sntiasa ingin berdamai...
walawei...cayalah!!
aq nk cari bf yg lahir tgh mcm aq gak ar...
haha..
ley ker???gatai jap!!!
hahaha~
tringin nak kne lempang la tu...

utk bongsu dgn bongsu>>>
bersama dgn pasangan yg seirama mmg mnyenangkan...
namun apabila tdk mlihat knyataan ttg konflik khidupan dgn btol,meraka sukar utk mngawal situasi...
kedua-dua lebih bersifat mnja dan sentiasa mngambil berat antara satu sama lain...
so sweetttttt~
haaa..jeles la tu linda..hikhik...
mmg pun(dlm ht)...

n last skali...
sulung dgn tengah>>>
dr sudut negatifnya,prhubungan ini adlh kmgkinan berubahnya sikap si anak tengah utk mnyenangkan si sulung...
anak tengah adalah pasangan yg serasi utk sesiapa shj..
aq suka bila penulis tu kata anak tengah adalah pasangan paling serasi utk sesiapa shj...
hahhahaha...
btol ker???
mgkn btol kot... =P
jika anak tengah berpasangan dgn sulung,mereka harus merelakan keinginan dan impiannya demi pasangannya...
namun,jika si tengah cenderung bersikap spt anak bongsu,mereka dpt mnjadi pasangan yg cukup serasi...
woohhooo!!!
kami sgt serasi!!!

haa...korg tergolong dlm kmpln mana haa...???
aq tulis ni pun ringkasan shj,klu nk tau selanjutnya...
g cpt2 beli dara.com edisi 106-april 2011..(promote dara.com lak!!!)
akhir kata...
salam syg dr lin lalink~
muahaha~

Selasa, 4 Januari 2011

lelaki pakai baju pink??


apa pndapat korg lelaki pakai baju pink???
haaaa..
soalan cepu gangsa nehhh...
haha...
aq sbnrnya bkn nak kata buruk...
tp...
aq sgt suka tgk lelaki pakai pink...
credit utk kaum adam yg brani mngenakan baju pink ni...

beb!!!
aq respect beb lelaki yg pakai pink ni...
x sume laki brani pakai baju pink...
kononnya kalau pakai pink ni jambu...
yeke jambu???
aq tgk cantik jer...
org putih kata just nice!!
org yg x bape putih mcm aq kata smart sehhhh!!!...
chantek giler...
tergoda aq tgk...
tp bkn kat laki tu la...
tergoda dgn keindahannya...
nasib baik x cair jer...
klu x jd air aq...
weeeeeee~

sbnrya its ok lelaki pakai pink...
tp harus bijak mngenakannya...
gaya jg harus diperkemaskan...
hihihi...
aq sgt suka tgk laki pakai baju pink...
x der hal la...
x jambu x...
smart sehhhhh!!!!!
bg gurl yg x suka tgk laki pakai pink,
kononnya sbb nmpk jambu,x der style la pe la...
terpulang la...
tp bg aq...
fuyooo!!!!nice beb!!!
salam syg...
lin lalink~
 

Designed By Blogs Gone Wild!